دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
اربعین حسینی بهترین فرصت برای معرفت جهانیان نسبت به تمدن اسلامی است

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی بهترین فرصت و موقعیت برای معرفت جهانیان نسبت به تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیدرضا عابدیان استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان اظهار کرد: در دنیایی که تمدن غرب صرفا وابسته به مادیات و به بن بست رسیده است، گسترش تمدن اسلامی که برای تمامی ساحات و ابعاد وجودی انسان برنامه دارد، وظیفه‌ی بسیار سنگینی است که بر عهده حوزه و حوزویان است.

وی تاکید کرد: حوزه باید همچون گذشته که مهد تربیت و پرورش عالمان عامل و مجاهد بوده، به این رسالت اصلی خود یعنی امام‌سازی، امامت امت و جامعه با قدرت بیشتر و تمرکز فکری بیشتری توجه کند.

دانش آموخته دکترای تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی با بیان اینکه تمدن غربی‌ها فقط مادی‌گرایی است، ادامه داد: این تمدن تنها برای بُعد جسمی انسان برنامه دارد البته برنامه‌ای که برای برخی فرصت چپاول، سودجویی و ظلم و استبداد شده و برای برخی نیز مظلومیت به‌بار آورده است.

حجت‌الاسلام عابدیان تاکید کرد: این در حالی است که تمدن اسلامی برای تمامی ابعاد وجودی انسان اعم از ارتباط با خودش، ارتباط خود با ماورا، ارتباط خود با جامعه و ارتباط خود با محیط و به عبارتی برای رشد و تعالی جسم، روح و روان انسان و بشر برنامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی فرصت‌های پیاده‌روی اربعین را باید برای گسترش تمدن اسلامی غنیمت شمرد، گفت: همان‌گونه که مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای حفظه‌الله فرمودند، هدف نهایی، ایجاد تمدن نوین اسلامی است باید تمدن اسلام در جهان منتشر شود تا شاهد ظهور و تشکیل حکومت جهانی توحیدی و اجرا شدن طرح بزرگ الهی یعنی لیظهره علی‌الدین کله باشیم که قرآن کریم می‌فرماید: "هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی‌الدین کله ولو کره‌المشرکون"

این استاد حوزه و دانشگاه با این پرسش‌ که چه کسی قرار است طرح بزرگ الهی (تشکیل حکومت جهانی توحیدی) را اجرایی کند؟ و چه کسانی قرار است فرهنگ و اسلام ناب محمدی و تشیع حقیقی و تمدن اسلام را به جهان بشناساند؟ و چه زمان و فرصتی بهتر از حماسه عظیم اربعین حسینی برای نشر فرهنگ تمدنی اسلام است؟ یادآور شد: تمدن اسلامی باید در جهان منتشر شود تا شاهد ظهور و تشکیل حکومت جهانی توحیدی باشیم.

وی تاکید کرد: وظیفه گسترش تمدن نوین اسلامی، اولا و بالذات بر عهده حوزه است و طلاب علوم دینی بزرگترین رسالتشان باید امامت و نشر توحید در جهان و گسترش تمدن اسلامی در جهان باشد و بهترین فرصت برای اقدام، همین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی است که می‌توان با حضور ملبس در مواکب و مشایه، بلندگوی اسلام بود و مردم را نسبت به حکومت توحیدی و تشنگی برای ظهور و اقدام در مسیر لیظهره علی‌الدین آگاه ساخت.

حجت‌الاسلام عابدیان با طرح این پرسش که ممکن است برخی بگویند مردم را آگاه ساختیم، اینها چه کاری دستشان است که بخواهند تمدن اسلامی را در جهان نشر دهند؟ تاکید کرد: مردم در کلام امام خامنه‌ای حفظه‌الله، رکن اساسی نظام اسلامی هستند و می‌توانند با حضور در صحنه‌های حساس تمدنی، مسیر را برای تحقق طرح الهی هموار سازند که نمونه‌ای از این حضورها، انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری است که با انتخاب افرادی که دغدغه تمدن و تمدن‌سازی دارند، می‌توانند گامی مهم در این زمینه بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha